zaterdag 16 juli 2011

Aan tafel met Ron Chandler


In juli 2011, tijdens ons bezoek aan Chimay voor de Classic Grand Prix des Frontières, ontmoetten we in het rennerskwartier een illuster echtpaar. Het waren de veteraan Ron Chandler en zijn echtgenote. Bij toeval zaten we aan dezelfde tafel. Tijdens de maaltijd hadden we een leuk gesprek. Zoals bij zovelen is de motorsport een virus dat je moeilijk kwijtraakt.



Chandler vertelt: "Vooral tijdens mijn beste periode, vanaf 1968, heb ik veel goede races gereden. In het Continental circus was mijn beste resultaat een zevende plaats in het wereldkampioenschap. In 1975 stopte ik met het rijden van wegraces. Sinds de eerste Classic Centennial TT in Assen, in 1998, ben ik weer begonnen, maar nu voor het plezier. Men vraagt me regelmatig voor parades of ik ga er uit eigen beweging naar toe. Eénmaal per jaar rij ik een echte race; dat is in Goodwood."

In Chimay rijdt Chandler dan ook in de parade, met een Rob North Triumph triple. We vroegen hem of hij ook aan de tweede Asser Centennial had deelgenomen.

"Helaas, daar had ik geen fiets voor ter beschikking. Het weer schijnt nogal slecht te zijn geweest, hé? Dan moet je uitkijken op dat circuit, want de grip kan op verschillende delen van de baan heel verschillend zijn."

Foto: Inge van Hesteren

Zie ook: Gevaarlijk? Hoort erbij.
En alle foto's: Album Chimay 2011

Geen opmerkingen: